Επιστημόνισσες στα σχολικά βιβλία Φυσικών Επιστημών (έρευνα)

Στα πρακτικά του 11ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση διαβάσαμε μια ενδιάφερουσα έρευνα που αφορά τη συχνότητα εμφάνισης ανδρών/γυναικών και επιστημόνων/επιστημονισσών στην εικονογράφηση των σχολικών εγχειριδίων φυσικών επιστημών του λυκείου.

Τα αποτελέσματα της ανάλυσης δείχνουν πως οι άνδρες και οι επιστήμονες εμφανίζονται με μεγαλύτερη συχνότητα από τις γυναίκες και τις επιστημόνισσες αντίστοιχα στις εικόνες των εγχειριδίων φυσικής, βιολογίας και χημείας του λυκείου. Διαβάστε την περίληψη παρακάτω:

“Παρά τις προσπάθειες ενίσχυσης της συμμετοχής των γυναικών σε τομείς φυσικών επιστημών, φαίνεται πως εκείνες εξακολουθούν να υποαντιπροσωπεύονται σε πεδία όπως η φυσική και η τεχνολογία. Έχει διατυπωθεί η άποψη πως τα σχολικά εγχειρίδια είναι ένας από τους παράγοντες που αναπαράγουν το «χάσμα μεταξύ των φύλων».

Το άρθρο αυτό εστιάζει στη συχνότητα εμφάνισης ανδρών/γυναικών και επιστημόνων/επιστημονισσών στην εικονογράφηση των σχολικών εγχειριδίων φυσικών επιστημών του ελληνικού λυκείου. Η ανάλυση 11 εγχειριδίων φυσικών επιστημών δείχνει πως οι άνδρες και οι επιστήμονες εμφανίζονται με μεγαλύτερη συχνότητα από τις γυναίκες και τις επιστημόνισσες αντίστοιχα στις εικόνες των εγχειριδίων φυσικής, βιολογίας και χημείας”.

Το πλήρες άρθρο είναι διαθέσιμο ΕΔΩ (σελίδα 667).

Πηγή ΕΝΕΦΕΤ
Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Σχόλια
Loading...