Σχετικά με τη μοριοδότηση διακριθέντων σε μαθητικούς διαγωνισμούς

Σε ερώτησή του προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Μάξιμος Χαρακόπουλος υποβάλλει ερώτημα σχετικά με τη μοριοδότηση μαθητών διακριθέντων σε Μαθηματικές Ολυμπιάδες και Διεθνείς Μαθητικούς Διαγωνισμούς.

Διαβάστε ολόκληρη την ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας παρακάτω.

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Ν. Κεραμέως

Θέμα: Μοριοδότηση για ΑΕΙ σε διακριθέντες μαθητές σε Μαθηματικές Ολυμπιάδες και Διεθνείς Μαθητικούς Διαγωνισμούς

Κυρία Υπουργέ,

Η λογική της ήσσονος προσπάθειας, η ισότητα προς τα κάτω, επέφερε απαξίωση της αξιολόγησης και της επιβράβευσης των ικανών, ενώ υπονόμευσε το αναγκαίο περιβάλλον ευγενούς άμιλλας και ανόδου του συνολικού επιπέδου της παιδείας.

Η αποκατάσταση, επομένως, της έννοιας της αριστείας, η οποία λοιδορήθηκε μάλιστα από υπουργό Παιδείας ως “ρετσινιά”, με συγκεκριμένα μέτρα, θα συμβάλει στην έξοδο του εκπαιδευτικού μας συστήματος από τη στασιμότητα που είχε καταδικαστεί τα τελευταία χρόνια.

Υπό αυτό το πρίσμα, είναι απαραίτητο να εξεταστεί με τη δέουσα σοβαρότητα το αίτημα των γονέων μαθητών που διακρίνονται σε αναγνωρισμένους διαγωνισμούς μαθηματικών ή αρχαίων ελληνικών, ενδεχομένως και άλλων μαθημάτων, να μοριοδοτούνται όπως οι αθλητές για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα, όπως ετέθη στη συνάντηση που είχε η ηγεσία του υπουργείου (03.09.19) με την ομάδα γονέων που διακρίθηκαν σε Μαθηματικές Ολυμπιάδες, αλλά και από σχετικό υπόμνημα που κατατέθηκε στον Συνήγορο του Πολίτη από γονέα μαθητή από τη Λάρισα (13.11.19), οι μαθητές Γυμνασίου που διακρίνονται στην Εθνική Μαθηματική Ολυμπιάδα “Ο Αρχιμήδης”, σε Βαλκανικές και Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες, δεν τυγχάνουν κανενός είδους ουσιαστικής επιβράβευσης (ως μοριοδότηση ή εξασφάλιση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση).

Για δε τους μαθητές Λυκείου υπάρχει μόνο για όσους παίρνουν μετάλλιο σε Βαλκανιάδα ή σε Ολυμπιάδα και οι οποίοι δεν είναι πάνω από 10 μαθητές το χρόνο. Το ίδιο, δυστυχώς, συμβαίνει και με τους αριστεύσαντες σε πανευρωπαϊκούς μαθητικούς διαγωνισμούς στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία.

Ωστόσο, οι μαθητές που συμμετέχουν σε αθλητικούς αγώνες και έχουν διακρίσεις από την Γ’ Γυμνασίου, παίρνουν μόρια ή εισαγωγή άνευ εξετάσεων σε όποια σχολή επιλέξουν (ασχέτως γνωστικού αντικειμένου) ανάλογα με τις διακρίσεις τους.

Είναι προφανές ότι οι μαθητές που κατορθώνουν να φθάσουν σε αυτό το επίπεδο επιτυχίας έχουν εργαστεί σκληρά, με άπειρες ώρες διαβάσματος. Η Πολιτεία οφείλει να στηρίξει αυτή την προσπάθεια ως ανάδειξη καλού παραδείγματος, δίδοντας ανάλογες με τους αθλητές δυνατότητες μοριοδότησης για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ήδη από τη Γ’ Γυμνασίου.

Κατόπιν τούτων ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

  • Προτίθεσθε να εξετάσετε τη μοριοδότηση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών της Γ’ Γυμνασίου και των τάξεων του Λυκείου, που έχουν επιτύχει διακρίσεις στην Εθνική Μαθητική Ολυμπιάδα, σε Βαλκανικές και Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες, καθώς και σε διεθνείς και πανευρωπαϊκούς μαθητικούς διαγωνισμούς Αρχαίων Ελληνικών, αναλόγως αυτής που απολαμβάνουν οι διακριθέντες σε αθλήματα;

Ο ερωτών Βουλευτής,

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Πηγή Ελληνικό Κοινοβούλιο
Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Σχόλια
Loading...
Viagra Kaufen Tadalafil Kaufen Buy Klonopin Online