Ζαχαράκη: Τι θα γίνει με τους νέους πίνακες Ειδικής Αγωγής – Έρχεται διαλειτουργικότητα πλατφορμών

Σύνοψη: Η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη απαντά σε ζητήματα που αφορούν την έκδοση των νέων πινάκων κατάταξης εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής για τα σχολικά έτη 2025-2027. Επισημαίνει τις δυσκολίες που προκαλεί η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των ακαδημαϊκών ετών και ανακοινώνει την προσεχή διαλειτουργικότητα των πλατφορμών του Δημοσίου με του ΥΠΑΙΘ, που θα επιταχύνει τις διαδικασίες.

Τι ισχύει για τους νέους πίνακες ειδικής αγωγής

Σημαντικά ζητήματα σχετικά με τους νέους πίνακες κατάταξης για εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής ανέδειξε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, απαντώντας σε σχετική ερώτηση που έθεσε το θέμα αποκλεισμού αποφοίτων του ακαδημαϊκού έτους 2024-2025. Η ανακοίνωση αφορά τις διαδικασίες ενόψει των σχολικών ετών 2025-2026 και 2026-2027.

Η κ. Ζαχαράκη τόνισε πως η υποβολή αιτήσεων και δικαιολογητικών αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο, με αποτέλεσμα να αποκλείονται οι φοιτητές που θα αποφοιτήσουν το 2025 από τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση φέτος. Το επόμενο άνοιγμα πινάκων για αυτούς θα είναι το 2027, κάτι που σημαίνει αναμονή έως και δύο χρόνια απλά για να κάνουν αίτηση, γεγονός που προκαλεί ανησυχία στους ίδιους τους φοιτητές κοντά στην αποφοίτησή τους.

Η προσπάθεια για έγκαιρη έκδοση των αξιολογικών πινάκων

Όπως εξήγησε η υφυπουργός, η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΙΘ συνεργάζεται ήδη με την Αρχή (ΑΣΕΠ) ώστε να εκδοθεί η Προκήρυξη το συντομότερο δυνατό, διασφαλίζοντας την ομαλή και έγκαιρη διεκπεραίωση της διαδικασίας.

Ωστόσο, η μεγάλη συμμετοχή υποψηφίων καθιστά αναγκαίο να μην μετατεθεί η διαδικασία μετά την πλήρη αποφοίτηση του ακαδημαϊκού έτους 2024-2025, ώστε να μη διακινδυνεύσει η έγκαιρη έκδοση των προσωρινών αξιολογικών πινάκων και, κατ’ επέκταση, οι προσλήψεις αναπληρωτών πριν από την έναρξη των σχολικών μαθημάτων.

Το νομικό πλαίσιο και οι διαδικασίες

  • Βάσει του ν.4589/2019 και του πρόσφατου ν.5166/2024, το ΑΣΕΠ διενεργεί κατάταξη υποψηφίων κάθε δύο σχολικά έτη για πλήρωση κενών θέσεων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένων των μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.
  • Με υπουργική απόφαση καθορίζονται οι τρόποι υποβολής δικαιολογητικών στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.), η προσκόμιση και καταχώρισή τους.
  • Οι αξιολογικοί πίνακες δεν ενημερώνονται συνεχώς μετά την έκδοσή τους.
  • Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν τα προσόντα τόσο κατά τον χρόνο υποβολής αιτήσεων, όσο και κατά το χρόνο διορισμού, σύμφωνα με τον ν.3528/2007.

Διαλειτουργικότητα και ψηφιακή αναβάθμιση

Ένα από τα σημαντικά βήματα που σχεδιάζονται από τη διοίκηση αφορά τη διαλειτουργικότητα των διάφορων δημόσιων πλατφορμών με τα συστήματα του Υπουργείου Παιδείας. Αυτό θα επιτρέψει την άμεση λήψη των απαραίτητων κριτηρίων και μορίων για τους υποψηφίους, μειώνοντας έτσι κατά πολύ τον χρόνο που απαιτείται για την ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας.

Επιπλέον, η δυνατότητα προσαρμογής των προθεσμιών πλησίον της έκδοσης των αξιολογικών πινάκων θα επιτρέψει την ένταξη περισσότερων νέων αποφοίτων στους πίνακες, προς όφελος τόσο των ίδιων όσο και του εκπαιδευτικού συστήματος, διευκολύνοντας την ομαλή και εγκαίρως κάλυψη των κενών στις σχολικές μονάδες της χώρας.

Τι μένει να γίνει

Η υφυπουργός υπογραμμίζει πως έχει ήδη υποβληθεί το σχετικό αίτημα προς το ΑΣΕΠ για τη διαδικασία έκδοσης της Προκήρυξης ειδικής αγωγής, ενώ συνεχίζονται οι συνεργασίες μεταξύ ΥΠΑΙΘ και ΑΣΕΠ για να διασφαλιστεί η ομαλή και έγκαιρη διεκπεραίωση. Ο συγκεκριμένος χρονοπρογραμματισμός εκτιμάται ότι θα επιτρέψει την αποτελεσματική διεκπεραίωση εντός του απαιτούμενου πλαισίου, παρόλο που το πλήθος των υποψηφίων αυξάνει την πολυπλοκότητα.

Συμπέρασμα

Η διαδικασία για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής αναμένεται να συνεχιστεί με προσεκτικό σχεδιασμό και βελτιώσεις στην ψηφιακή υποδομή, ώστε να αποφευχθούν αποκλεισμοί φοιτητών και να επισπευστούν οι διορισμοί. Η ανακοίνωση της υφυπουργού δίνει ελπίδα για πιο αποτελεσματική και δίκαιη διαχείριση του προσωπικού της ειδικής αγωγής στα σχολεία μας.

Πηγή: https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/477329_zaharaki-ti-tha-ginei-me-toys-neoys-pinakes-eidikis-agogis-erhetai-kai

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Σχόλια
Loading...
Viagra Kaufen Tadalafil Kaufen Buy Klonopin Online