SOS από τα Παιδαγωγικά Τμήματα: Κινδυνεύουν οι Πρακτικές Ασκήσεις των Μελλοντικών Νηπιαγωγών

Σύνοψη: Το Δίκτυο Πρακτικών Ασκήσεων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Α.Ε.Ι. εκφράζει την ανησυχία του για τις ανεπαρκείς αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα Πανεπιστήμια. Ζητά άμεσες συμπληρωματικές αποσπάσεις και σταθερό θεσμικό πλαίσιο.

SOS από τα Παιδαγωγικά Τμήματα: Κινδυνεύουν οι Πρακτικές Ασκήσεις των Μελλοντικών Νηπιαγωγών

Με ανοιχτή επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, το Δίκτυο Πρακτικών Ασκήσεων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης εκφράζει την έντονη ανησυχία του για την υποστελέχωση των πανεπιστημιακών μονάδων με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς. Το πρόβλημα αναδεικνύεται ξανά με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση των αποσπάσεων για το ακαδημαϊκό έτος 2025–2026, όπου παρατηρείται μηδενική ή ανεπαρκής κάλυψη των αιτημάτων από τα Τμήματα.

Η πρακτική άσκηση σε κρίση

Η πρακτική άσκηση αποτελεί βασικό πυλώνα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης για μελλοντικές και μελλοντικούς νηπιαγωγούς. Είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ θεωρίας και πράξης, εκεί όπου οι φοιτήτριες και οι φοιτητές εφαρμόζουν στην τάξη τα παιδαγωγικά μοντέλα και τις μεθοδολογίες που διδάσκονται. Η εποπτεία αυτών των ασκήσεων απαιτεί την παρουσία έμπειρων αποσπασμένων εκπαιδευτικών, κάτι που –σύμφωνα με την επιστολή– φέτος δεν διασφαλίζεται.

«Σε αρκετά Τμήματα δεν εγκρίθηκε καμία απόσπαση, ενώ σε άλλα ο αριθμός των αποσπάσεων δεν επαρκεί για να καλύψει τις καταγεγραμμένες ανάγκες», τονίζουν τα μέλη του Δικτύου.

Εκπαιδευτικός σχεδιασμός στον αέρα

Η αποδιοργάνωση που προκαλεί η ελλιπής στελέχωση δεν είναι τυχαία ούτε και παροδική. Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, το φαινόμενο είναι διαχρονικό και δείχνει την απουσία σταθερού θεσμικού πλαισίου για τις αποσπάσεις στα Α.Ε.Ι. Επιπλέον, γίνεται λόγος για παραβλέψεις της αξιολογικής σειράς των υποψηφίων που έχουν προτείνει τα ίδια τα Τμήματα.

Τα μέλη του Δικτύου τονίζουν ότι οι πρακτικές ασκήσεις απειλούνται σοβαρά: σε ορισμένες περιπτώσεις, η εποπτεία φοιτητών καθίσταται αδύνατη λόγω έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού και γεωγραφικής διασποράς των σχολείων όπου διεξάγονται οι ασκήσεις.

Τα αιτήματα του Δικτύου

Μέσα από την επιστολή, το Δίκτυο Πρακτικών Ασκήσεων διατυπώνει τρία άμεσα αιτήματα προς το Υπουργείο Παιδείας:

  1. Συμπληρωματικές αποσπάσεις με βάση τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τα αιτήματα των Πανεπιστημιακών Τμημάτων.
  2. Καθιέρωση σταθερού θεσμικού πλαισίου για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα Α.Ε.Ι., ώστε να αποφεύγονται ξαφνικές και ανατρεπτικές μεταβολές.
  3. Σεβασμός στην αξιολογική σειρά που προτείνουν τα Τμήματα βάσει ακαδημαϊκών κριτηρίων και προσόντων.

Η Προσχολική Εκπαίδευση ως Εθνική Προτεραιότητα

Η επιστολή καταλήγει με έκκληση προς την Πολιτεία να δείξει έμπρακτη στήριξη στην αρχική εκπαίδευση των νηπιαγωγών, επισημαίνοντας ότι η προσχολική εκπαίδευση αποτελεί το θεμέλιο μιας ισχυρής εκπαιδευτικής πορείας για κάθε παιδί.

«Ας μην ξεχνάμε: χωρίς επαρκή υποστήριξη στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, το σχολείο του αύριο χτίζεται σε επισφαλή θεμέλια», σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Σχόλια
Loading...
Viagra Kaufen Tadalafil Kaufen Buy Klonopin Online