Παρανοήσεις από μαθητές και φοιτητές για την ανθρώπινη αναπαραγωγή

Παρανοήσεις από μαθητές και φοιτητές διαφορετικών ηλικιών σχετικά με διάφορες πτυχές της ανθρώπινης αναπαραγωγής, αναφέρονται σε εργασία που παρουσιάστηκε στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Σύμφωνα με τον επίκουρο καθηγητή στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Γεώργιο Αμπατζίδη, οι μαθητές, μέχρι την ηλικία των 11 ετών έχουν ήδη σχηματίσει μια θεμελιώδη κατανόηση για την ανθρώπινη αναπαραγωγή. Ωστόσο, όπως προέκυψε από τη βιβλιογραφική επισκόπηση που έγινε σε συνεργασία με την Πηνελόπη Παπαδοπούλου, καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, αγόρια και κορίτσια, άνδρες και γυναίκες, απαντώντας στο ερώτημα ποια είναι τα ανδρικά και τα γυναικεία αναπαραγωγικά όργανα, ανέφεραν λιγότερο συχνά ή και καθόλου τα εξωτερικά αναπαραγωγικά όργανα των γυναικών.

Αυτό συμβαίνει ανεξάρτητα από το φύλο των συμμετεχόντων στις σχετικές έρευνες“, ανέφερε ο κ. Αμπατζίδης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. “Γενικότερα, τα εξωτερικά γυναικεία αναπαραγωγικά όργανα δεν αναφέρονται εύκολα στα σχολικά βιβλία καθώς φαίνεται ότι από τη σχολική εκπαίδευση απουσιάζουν αναφορές στην έννοια της ευχαρίστησης και στον ρόλο της στην αναπαραγωγή“.

“Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι σε μια διερεύνηση των σχολικών βιβλίων διαφόρων ετών στην Ελλάδα (πάνω από εκατό σχολικά βιβλία Βιολογίας από τη συλλογή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής από το 1890 μέχρι σήμερα), φαίνεται πως μόνο εννέα περιείχαν κεφάλαιο για την ανθρώπινη αναπαραγωγή και από αυτά, μόνο σε ένα σύγχρονο βιβλίο του Λυκείου παρουσιάζονται τα εξωτερικά αναπαραγωγικά όργανα της γυναίκας (πχ. κλειτορίδα, μεγάλα και μικρά χείλη κ.ά.) ενώ αναφέρονται συχνά τα εσωτερικά αναπαραγωγικά όργανα (πχ. μήτρα, σάλπιγγες)”, σημείωσε ο κ. Αμπατζίδης επισημαίνοντας ότι το θέμα αυτό “θεωρείται ταμπού και για τον λόγο αυτό το θέμα της ευχαρίστησης δεν τίθεται συχνά”.

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Αμπατζίδης επισημαίνει πως μία ακόμη παρανόηση για τη διαδικασία της ανθρώπινης αναπαραγωγής αφορά το πού γίνεται η σύλληψη. “Ακόμη και το πού γίνεται η σύλληψη δεν φαίνεται να το γνωρίζουν οι μαθητές. Συνήθως απαντούν στη μήτρα ή στις ωοθήκες και όχι στη σάλπιγγα”, ανέφερε.

Τι συμβαίνει στις μικρές ηλικίες;

“Στις μικρότερες ηλικίες, άλλωστε, παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού συνήθως δυσκολεύονται να καταλάβουν τον ρόλο του πατέρα ή θεωρούν ότι το μωρό το έχει βάλει ο γιατρός στην κοιλιά της μητέρας. Συναντούμε τέτοιες απαντήσεις πιο πολύ στο νηπιαγωγείο. Επίσης υπάρχουν αναφορές, σύμφωνα με τις οποίες το παιδί έρχεται όταν το θέλει πολύ η μητέρα ή το στέλνει ακόμη και ο Θεός ή η Παναγία“, σχολίασε ο κ. Αμπατζίδης.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Σχόλια
Loading...