Μόνιμοι Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή: Αναγκαιότητα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Σύνοψη: Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ) τονίζει την επιτακτική ανάγκη για μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να διασφαλιστεί η σταθερότητα, η ομαλή συνέχεια και η ποιότητα της υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μόνιμοι Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή: Αναγκαιότητα για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ), με βαθιά ευθύνη απέναντι στους μαθητές και τις μαθήτριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, χαιρετίζει την πρόσφατη εξαγγελία των μόνιμων διορισμών από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Παράλληλα, επισημαίνει την αδήριτη ανάγκη για ουσιαστική ενίσχυση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό ειδικής αγωγής, ώστε να εξασφαλίζεται η συνέχεια στην υποστήριξη σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης.

Η Υφιστάμενη Κατάσταση στην Ειδική Αγωγή της Δευτεροβάθμιας

Παρότι η ειδική αγωγή έχει αναπτυχθεί σημαντικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η Δευτεροβάθμια παραμένει υποστελεχωμένη, γεγονός που οδηγεί σε άνιση μεταχείριση των μαθητών/τριών με ειδικές ανάγκες, αποσυντονισμό της εκπαιδευτικής συνέχειας και υπονόμευση των μαθησιακών και κοινωνικών κατακτήσεών τους.

  • Συνέχεια υποστήριξης: Η ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο είναι ζωτικής σημασίας. Η διακοπή ή αποδυνάμωση της υποστήριξης ακυρώνει τις προηγούμενες προσπάθειες και δυσχεραίνει τη μαθησιακή πρόοδο.
  • Απαιτήσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Με πληθώρα μαθημάτων, συχνή αλλαγή εκπαιδευτικών και αυξημένο ακαδημαϊκό φορτίο, η παρουσία εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
  • Ευάλωτη φάση μετάβασης: Η μετάβαση των παιδιών με αναπηρία από τη μια βαθμίδα στην άλλη αποτελεί περίοδο αυξημένου κινδύνου κοινωνικής απομόνωσης και ψυχοσυναισθηματικής αστάθειας.
  • Έλλειψη υποστηρικτικών δομών: Η απουσία κατάλληλων δομών όπως τα Τμήματα Ένταξης οδηγεί σε σχολική αποτυχία και διαρροή, ειδικά στο Λύκειο.

Στοιχεία και Αποδεικτικά Δεδομένα

Σύμφωνα με τα πρόσφατα δεδομένα, η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση παρουσιάζει υψηλότερη κάλυψη των υποστηρικτικών δομών όπως η Παράλληλη Στήριξη και τα Τμήματα Ένταξης συγκριτικά με τη Δευτεροβάθμια. Για παράδειγμα, πάνω από το 90% των μαθητών στη Δευτεροβάθμια υποστηρίζεται μόνο από τον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης, γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη ενίσχυσης των υποστηρικτικών δομών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η Σημασία των Μόνιμων Διορισμών

Ο ΣΑΚΕΑ υπογραμμίζει ότι η θεσμοθέτηση μόνιμου προσωπικού ειδικής αγωγής στη Δευτεροβάθμια σε όλες τις ειδικότητες αποτελεί κρίσιμο βήμα για να επιτευχθούν ισότητα, σταθερότητα και ποιότητα στην εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η συνεχής εναλλαγή αναπληρωτών εκπαιδευτικών δεν επιτρέπει την ανάπτυξη σχέσης εμπιστοσύνης ούτε τη δημιουργία σταθερού μαθησιακού περιβάλλοντος.

Τα μαθησιακά προβλήματα σε μαθήματα όπως η Φυσική και τα Μαθηματικά μπορούν να αντιμετωπιστούν με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα μέσα από τη συνεργασία των ειδικών εκπαιδευτικών με τους διδάσκοντες των συγκεκριμένων μαθημάτων.

Προτάσεις και Αιτήματα του ΣΑΚΕΑ

  • Ίδρυση επιτροπής Ενταξιακής Δράσης σε κάθε Γυμνάσιο και Λύκειο, αποτελούμενης από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων ειδικής αγωγής, για τη συνεργασία και τον συντονισμό της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
  • Ενίσχυση και διεύρυνση των Τμημάτων Ένταξης στα γυμνάσια και λύκεια ώστε να καλύπτεται πληρέστερα η εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες.
  • Δημιουργία οργανικών θέσεων στην Παράλληλη Στήριξη, με μόνιμους εκπαιδευτικούς που θα τοποθετούνται στα ΠΥΣΔΕ για να εξασφαλίζεται η συνεχής και άμεση υποστήριξη των μαθητών.
  • Καθιέρωση του θεσμού του «Εκπαιδευτικού Ενταξιακής Εκπαίδευσης», ο οποίος θα λειτουργεί συμπληρωματικά στην παράλληλη στήριξη και θα συνεργάζεται με καθηγητές γενικής παιδείας για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία.
  • Πλήρης κάλυψη οργανικών θέσεων στα ΚΕΔΑΣΥ του δευτεροβάθμιου επιπέδου, σύμφωνα με τη νομοθεσία 5094/2024, με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων.
  • Δημιουργία οργανικών θέσεων στα Ειδικά Σχολεία (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) για σταθερές, εξατομικευμένες παρεμβάσεις στους μαθητές με αυξημένες ανάγκες υποστήριξης.

Ηθική και Παιδαγωγική Υποχρέωση

Η ίδρυση οργανικών θέσεων σε όλες τις δομές της Ειδικής Αγωγής δεν αποτελεί μόνο θέμα διοικητικής συνέπειας, αλλά και ζωτικής παιδαγωγικής και ηθικής ευθύνης. Η παρουσία μόνιμου προσωπικού στη δευτεροβάθμια εκπαιδευτική δομή δημιουργεί συνεκτικό περιβάλλον που ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Παρά τις σημαντικές προσλήψεις των τελευταίων ετών, οι ανάγκες παραμένουν υψηλές, με τη Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή να βασίζεται κυρίως σε αναπληρωτές, οι οποίοι υποχρεώνονται κάθε χρόνο να καλύπτουν κενά, υπό συνθήκες εργασιακής αβεβαιότητας. Αυτό δυσκολεύει τον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό, επηρεάζει την εκπαιδευτική συνέχεια και αυξάνει το άγχος τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών.

Η εξασφάλιση επαρκούς αριθμού μόνιμων διορισμών στη Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή αποτελεί προϋπόθεση για ένα δημόσιο σχολείο συμπεριληπτικό, λειτουργικό και ανθρώπινο. Η ισότητα στην εκπαίδευση δεν είναι απλώς σύνθημα, αλλά δέσμευση. Η Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή χρειάζεται μόνιμο προσωπικό – και αυτό πρέπει να γίνει τώρα.

Ο ΣΑΚΕΑ δηλώνει παρών και αποφασισμένος να διεκδικήσει τα αυτονόητα, για τους μαθητές μας και για το μέλλον όλων μας.

Το δελτίο τύπου υπογράφουν

Για το Δ.Σ. του ΣΑΚΕΑ
Ο Πρόεδρος: Πουλπούλογλου Νικόλαος
Ο Γενικός Γραμματέας: Ναζίρης Ιωάννης

Διαβάστε ολόκληρο το δελτίο τύπου εδώ.

Πηγή: https://sakea.gr/%ce%b4%ce%b5%ce%bb%cf%84%ce%b9%ce%bf-%cf%84%cf%85%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%bc%cf%8c%ce%bd%ce%b9%ce%bc%ce%bf%ce%b9-%ce%b4%ce%b9%ce%bf%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%bf%ce%af-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b5/

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Σχόλια
Loading...
Viagra Kaufen Tadalafil Kaufen Buy Klonopin Online