Ο συνολικός αριθμός των κενών στη δευτεροβάθμια ξεπερνά τα 3.500

Ενημέρωση του Αιρετού ΚΥΣΔΕ Νεκτάριου Κορδή σχετικά με την κατανομή των προσλήψεων αναπληρωτών και τα σοβαρά κενά εκπαιδευτικών την τρέχουσα σχολική χρονιά

Οι προσλήψεις αναπληρωτών τη σχολική χρονιά 2019/20 ανέρχονται συνολικά σε 7.702. Αυτοί κατανέμονται ως εξής:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΑΘΡΟΙΣΜΑΠΡΟΣΛΗΨ. 2018/19
ΕΚΚΝ ΑΥΛΩΝΑ1413
ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠ.39704611
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ119
ΚΕΣΥ8258
ΜΟΥΣΙΚΑ456437
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ8951064
ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ137
ΣΜΕΑΕ-ΤΕ22602590
ΔΥΕΠ049
Τ.Υ.ΖΕΠ0286
Τ.Υ.ΖΕΠ ΣΙΒΙΤ.
2
Μ.Ν.Α.Ε.0443
Μ.Ν.Α.Ε. ΣΙΒΙΤ.
1
ΑΘΡΟΙΣΜΑ77029578

Οι προσλήψεις αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τη σχολική χρονιά 2019/20 ανέρχονται συνολικά σε 7.702. Εξ αυτών οι 1.738 καλύφθηκαν από τον Τακτικό Προϋπολογισμό, οι 2.727 από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και οι 3.237 μέσω ΕΣΠΑ.

Συνεπώς το 42% των πιστώσεων είναι μέσω ΕΣΠΑ και αφορούν – κυρίως – την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση. Το 22,5% είναι από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και το 35,4% από το ΠΔΕ.

Οι προσλήψεις στην Α/θμια είναι 18.870! Ο συνολικός αριθμός τους – μαζί με τις προσλήψεις ΕΕΠ/ΕΒΠ – προσεγγίζει τις 30.500! Οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη Δημόσια εκπαίδευση!

Μέσα σε μια πενταετία (2014-2019) σχεδόν διπλασιάστηκε η ποσοστιαία  αναλογία των αναπληρωτών επί των μονίμων εκπαιδευτικών! Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχέση με τη σχ. χρονιά 2014/15 η αύξηση  προσλήψεων ανέρχεται σε 4.414 εκπαιδευτικούς δηλαδή σε ποσοστό 85,4%!

Το 2010/11 οι αναπληρωτές αποτελούσαν το 8% επί των μονίμων και το 2018/19 πλησίαζαν το 15%! Το 2/3 των υπηρετούντων αναπληρωτών ΕΑΕ έχουν συμβάσεις αναπληρωτή!

Η αναλυτική κατανομή των προσλήψεων αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια από το 2014 ήταν η ακόλουθη:

ΣΧ. ΕΤΟΣΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ% ΕΠΙ ΜΟΝΙΜΩΝ
2014-1551647,79%
2015-1661629,29%
2016-1760079,06%
2017-18740411,17%
2018-19957814,45%
2019-20 (Οκτ.)770211,98%

 Δυστυχώς παρά τις μαζικές αυτές προσλήψεις αναπληρωτών, τα κενά εξακολουθούν να είναι σοβαρά 6 εβδομάδες μετά το άνοιγμα των σχολείων! Με βάση τις αναφορές των αιρετών & των ΕΛΜΕ ο συνολικός αριθμός των κενών σε όλες τις δομές ξεπερνά τις 3.500! Είναι χαρακτηριστική η εικόνα των κενών που έχουμε στην Αττική:

ΔΔΕΚΕΝΑ
Α΄ΑΘΗΝΑΣ110
Β΄ ΑΘΗΝΑΣ160
Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ71 ΑΠΩ- 31 ΑΜΩ
Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ1500 ΩΡΕΣ
ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗ179
ΠΕΙΡΑΙΑΣ206
ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗ1000 ΩΡΕΣ

Δεν νομίζω ότι τα κενά αυτά της Αττικής συνάδουν με «συνθήκες ομαλότητας»! Η «κανονικότητα» στα σχολεία δεν μπορεί να επέλθει με «αόρατους» εκπαιδευτικούς!

Δεν έχουμε καμία εξέλιξη για τις προσλήψεις στο πρόγραμμα για Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ, τις ΔΥΕΠ και της Τάξεις Υποδοχής! Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και οι Σχολικές μονάδες των Σωφρονιστικών Καταστημάτων έχουν σοβαρά προβλήματα στελέχωσης!

Το πρόγραμμα για Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ χρηματοδοτείται μέσω ΕΣΠΑ (μέχρι το 2023). Δεν επιβαρύνει τον Τακτικό και το ΠΔΕ και συνεπώς θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει από το 1ο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου!

Την προηγούμενη σχολική χρονιά εκτός από τις 443 προσλήψεις αναπληρωτών Φιλολόγων και Μαθηματικών για εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία, είχαμε και 220 περίπου προσλήψεις αναπληρωτών Ψυχολόγων

Τέλος αναμένονται και οι 1000 περίπου προσλήψεις αναπληρωτών για την Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια. Σχετικά με τις τελευταίες δηλώσεις της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για το ζήτημα των κενών να παρατηρήσουμε τα εξής:

Η εκπαιδευτική κοινότητα σε όλη την Ελλάδα γνωρίζει πολύ καλά αν τα κενά είναι λιγότερα ή περισσότερα από πέρσι! Το πρόβλημα δυστυχώς δεν είναι αυτό, αλλά το γεγονός ότι οι μαθητές/τριες μας 50 ημέρες μετά το άνοιγμα των σχολείων έχουν χάσει χιλιάδες διδακτικές ώρες λόγω των  σοβαρών εκπαιδευτικών κενών!

Μεταξύ αυτών και πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για τα οποία οι μαθητές/τριες μας θα εξεταστούν τον Ιούνιο! Οι λύσεις στα σοβαρά αυτά προβλήματα επιβάλλεται να είναι άμεσες!

Παράλληλα προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία ο «μαγικός τρόπος» με τον οποίο κάποιοι ΔΔΕ αλλά και ΠΔΕ προσπαθούν να καλύψουν τα κενά! Φυσικά δεν ενεργούν αυτοβούλως!

Ζητούν να γίνει κλείσιμο τμημάτων για να πάμε σε τάξεις 27 μαθητών, μετακινήσεις καθηγητών και τροποποιήσεις αναθέσεων για να καλύψουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα μέχρι τις προσλήψεις αναπληρωτών

Εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες με ολιγομελή τμήματα. Για παράδειγμα τι θα γίνει με τα 29 ολιγομελή τμήματα σε περιφερειακά σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης που η μη έγκρισή τους έχει ξεσηκώσει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς;

Πηγή Νεκτάριος Κορδής
Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Σχόλια
Loading...