Κορδής: με εφαρμογή του νόμου Γαβρόγλου αναμένονται οι νέοι πίνακες πρόσληψης της Γενικής Εκπαίδευσης

Ενημέρωση του Αιρετού ΚΥΣΔΕ Νεκτάριου Κορδή

Βρισκόμαστε στα μέσα Οκτώβρη και οι 4.500 μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση μας θυμίζουν αρκετά το «γεφύρι της Άρτας»! Την ώρα που η κ. Κεραμέως εκτιμά ότι οι διορισμοί θα ολοκληρωθούν εντός του 2019, τα σημερινά δεδομένα δεν είναι και πολύ ευοίωνα!

Οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης και απορριπτέων για τους εκπαιδευτικούς Α/θμιας – Β/θμιας και ΕΕΠ από τις προκηρύξεις 2ΕΑ/3ΕΑ/4ΕΑ & 5ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ δεν έχουν εκδοθεί ακόμη! Οι μόνοι προσωρινοί πίνακες που εκδόθηκαν αφορούν το ΕΒΠ της προκήρυξης 1ΕΑ.

Αναμένεται ακόμη η κατανομή των 4.500 προσλήψεων της Ειδικής Αγωγής μεταξύ Α/θμιας-Β/θμιας-ΕΕΠ/ΕΒΠ! Είναι προφανές ότι η κατανομή θα πρέπει να γίνει άμεσα και πριν την έκδοση των πινάκων του ΑΣΕΠ!

Το Υπουργείο Παιδείας έχει πολύ σοβαρές ευθύνες για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση της κατανομής αυτής! Δυστυχώς με την πρακτική του καλλιεργεί λογικές κοινωνικού αυτοματισμού μέσα στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας για την κατανομή των 4500 μόνιμων προσλήψεων που σε καμία περίπτωση δεν καλύπτουν τις τεράστιες ανάγκες στην ΕΑΕ!

Με βάση τα ποσοστά προσλήψεων αναπληρωτών την τελευταία διετία, στη Δευτεροβάθμια ΕΑΕ αντιστοιχούν 1800 τουλάχιστον θέσεις! Σημειώνουμε ότι στις ΣΜΕΑΕ της Β/θμιας φοιτούν κατά 40% περίπου περισσότεροι μαθητές από τις αντίστοιχες της Α/θμιας και είναι δεδομένο ότι η ΕΑΕ της Β/θμιας έχει αυξημένες ανάγκες γιατί είναι νεώτερη και συνεπώς κατά πολύ λιγότερο στελεχωμένη.

Σε κάθε περίπτωση με πνεύμα συλλογικότητας – με βάση τις πραγματικές μαθητικές ανάγκες – και χωρίς τη δημιουργία τετελεσμένων, πρέπει να γίνει μια όσο το δυνατόν δικαιότερη κατανομή των θέσεων αυτών μεταξύ Α/θμιας / Β/θμιας / ΕΕΠ/ΕΒΠ.

Παράλληλα δεν έχει κατατεθεί – ούτε και στο πρόσφατο Νομοσχέδιο του Υπουργείου – η τροπολογία για τη σύσταση οργανικών θέσεων σε Τμήματα Ένταξης, ΚΕΣΥ & ΕΕΕΕΚ.

Υπενθυμίζουμε ότι τον Ιούνιο είχε κατατεθεί στη Βουλή τροπολογία για τη σύσταση οργανικών θέσεων σε ΤΕ για τους κλάδους ΠΕ02, ΠΕ03 & ΠΕ04. Η τροπολογία δεν ψηφίστηκε λόγω της προκήρυξης Εθνικών Εκλογών.

Για τη σύσταση οργανικών θα μπορούσε να βοηθήσει και η υφιστάμενη νομοθεσία για τις οργανικές σε ΕΝΕΕΓΥΛ και Ειδικά Γυμνάσια/Λύκεια.
Επιπρόσθετα εκκρεμεί η σύσταση οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια ΕΑΕ για τις κοινές ειδικότητες οι οποίες θα συμπεριλαμβάνονται στο συνολικό αριθμό διοριστέων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αφού εκεί θα εργάζονται.

Τέλος στην περίπτωση (κάτι πολύ πιθανό πλέον) που οι μόνιμοι διορισμοί δεν ολοκληρωθούν εντός του 2019 τι θα γίνει με τις πιστώσεις που είχαν εγγραφεί στον προϋπολογισμό του 2019 ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ; Μήπως κινδυνεύουν να χαθούν;

Το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2020 πάντως, δεν προβλέπει κάτι για προσλήψεις στην εκπαίδευση!

Χαρακτηριστικό της αντίληψης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για τις μόνιμες και σταθερές θέσεις εργασίας στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι ότι τόσο η κ. Κεραμέως, όσο και η κ. Ζαχαράκη μιλώντας για τους 10.500 μόνιμους διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση τονίζουν σε κάθε ευκαιρία ότι δεν βρέθηκαν πιστώσεις στον προϋπολογισμό του 2019 για τους 10.500 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση που προβλέπονταν για το 2020 και το 2021!

Αγνοούν άραγε ότι μελλοντικές πιστώσεις είναι αδύνατον να εγγραφούν στον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους! Οι 15.000 μόνιμοι διορισμοί ήταν εγγεγραμμένοι στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα και συνεπώς οι 5.250 θα εγγράφονταν στον προϋπολογισμό του 2020 (το προσχέδιο του οποίου προβλέπει 0 ευρώ) και οι υπόλοιποι 5.250 στον αντίστοιχο του 2021!

Παράλληλα τονίζεται σε κάθε ευκαιρία ότι οι μόνιμοι διορισμοί στη Γενική Εκπαίδευση θα γίνουν – από το 2021 και μετά – αφού πρώτα γίνει καταγραφή των εκπαιδευτικών αναγκών και των κενών, των δημογραφικών εξελίξεων, των γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων και φυσικά των δημοσιονομικών περιθωρίων!

Στην περίπτωση των εκπαιδευτικών οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια! Η σχολική χρονιά 2018-2019 έκλεισε με 31.300 προσλήψεις αναπληρωτών σε όλη την εκπαίδευση, εκ των οποίων 9.578 στην Δευτεροβάθμια, και 2.500 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών λόγω παραίτησης.

Παράλληλα την δεκαετία 2010-2019 είχαμε συνολικά 21.700 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών από τη Δ.Ε. και 36.000 αποχωρήσεις από όλη την Εκπαίδευση!

Τέλος οι φετινές σχεδόν 31.000 προσλήψεις, δεν αποδείχτηκαν αρκετές να καλύψουν τα σοβαρά κενά!

Αναμένεται ακόμη η προκήρυξη για τους νέους πίνακες πρόσληψης της Γενικής Εκπαίδευσης (προφανώς με εφαρμογή του ν.4589/2019). Είναι προφανές ότι από τη στιγμή που η κατάρτιση των πινάκων της Ειδικής Αγωγής γίνεται με βάση τον ν.4589, κάτι ανάλογο θα πρέπει να γίνει και για τους πίνακες της Ειδικής!

Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για την Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση το σχολικό έτος 2016/2017 οι σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας ήταν 161 (140 το 2016). Οι εγγεγραμμένοι μαθητές παρουσίασαν μια αύξηση κατά 3,7% συγκριτικά με το 2016 και ανήλθαν σε 5.781. Από αυτούς το 66,5% είναι αγόρια και το 33,5% κορίτσια.

Το διδακτικό προσωπικό αυξήθηκε αντίστοιχα κατά 7,9% και ανήλθε στους 2.152 εκπαιδευτικούς. Συνολικά μεταξύ των μαθητών αυτών το 36,3% έχει νοητική υστέρηση, το 29,9% βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού και το 13,7% αντιμετωπίζει πολλαπλές αναπηρίες.

Πηγή Νεκτάριος Κορδής
Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Σχόλια
Loading...
Viagra Kaufen Tadalafil Kaufen Buy Klonopin Online